петак, 5. јануар 2018.

MAMA


Sećanje (5)


Drenka Ušljebrka, rođ. Popov


Pripreme za Božić su velika radost za decu. Nas tri sestre učestvovale smo u svim poslovima. Ljiljana, najstarija sestra, šest godina starija od mene, spremala je kuću. Gordana, četiri godine starija od mene, nabavljala je namirnice. Ja sam se vrzmala uz mamu i jedva čekala da dobijem zaduženje da modlicama pravim božićne kolačiće. Pažljivo sam ih slagala u tepsiju a potom čučala pored rerne da obavestim kada su počeli da rumene. 

Opojan miris ispunjavao je kuću. Mama je tiho pevušila dok je radila. Zapitkivala sam je o Božiću. Govorila joj kako mi to u istoriji ne učimo... Da, sluđena je moja generacija! Verovala sam u Tita a verovala sam i u Boga. O caru Dušanu, o Nemanjićima, o Svetom Savi, slušala sam od mame. 

Od kada je mama umrla, 5. januara 1984. godine, Božić za mene ima posebno značenje. Sahranjena je na Badnje veče, na Novom bežanijskom groblju.

Sećanje i bol u duši je jedina spona sa voljenima. 


Nadica Janić
  

Нема коментара: